950.11 Ordinance of 6 November 2019 on Financial Services (Financial Services Ordinance, FINSO)

950.11 Ordinanza del 6 novembre 2019 sui servizi finanziari (OSerFi)

Art. 82 Collective investment schemes with several unit classes

(Art. 58 para. 1 FinSA)

If a collective investment scheme comprises several unit classes, a key information document must be produced for each unit class. Provided the requirements under Annex 9 are satisfied, in particular in respect of the length of the document, one key information document may also be compiled for several unit classes.

The fund management company and the SICAV may select a representative unit class for one unit class or several other unit classes provided this selection is not misleading for retail clients in the other unit classes. In such cases, the main risk which applies to each of the unit classes represented must be described in the key information document.

Different unit classes may not be pooled into one representative unit class in accordance with paragraph 2. The fund management company and the SICAV shall keep a record of the unit classes represented by the representative unit class in accordance with paragraph 2 and the reasons for this selection.

Art. 82 Investimenti collettivi di capitale con più classi di quote

(art. 58 cpv. 1 LSerFi)

1 Se un investimento collettivo di capitale ha più classi di quote, deve essere redatto un foglio informativo di base per ogni classe di quote. È possibile redigere un foglio informativo di base anche per più classi di quote purché siano rispettati i requisiti di cui all’allegato 9, in particolare quelli concernenti la lunghezza del documento.

2 La direzione del fondo e la SICAV possono scegliere per una o più altre classi di quote una classe rappresentativa, sempre che tale scelta non sia fuorviante per i clienti privati nelle altre classi di quote. In simili casi nel foglio informativo di base deve essere descritto il rischio principale applicabile a ciascuna delle classi di quote rappresentate.

3 Le classi di quote di diverso tipo non possono essere riunite in una classe di quote rappresentativa secondo il capoverso 2. La direzione del fondo e la SICAV tengono una contabilità sulle classi di quote rappresentate dalla classe rappresentativa secondo il capoverso 2 e indicano i motivi di tale scelta.

 

This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.