1 In its cost accounting the airport operator must list the following segments separately:
2 Income generated in the segments listed in paragraph 1 must all be shown individually and transparently, including income from transfer payments from road vehicle parking and the airside sector not relevant to flight operations (Art. 34) and income from intersegmental invoicing.
3 Details of income from airport charges shall be subdivided into the individual categories of charges set out in Article 1 paragraphs 2 and 3. Passenger-related charges must be further divided into transfer passengers and local passengers.
4 The following costs must be shown separately for the segments set out in paragraph 1, and significant non-recurring effects must be indicated.
5 If the proceedings for setting airport charges as defined in Article 24 paragraph 2 are conducted separately for individual groups of users, the costs and income for the items in paragraphs 1–3 must be shown separately for these user groups.
6 In the notes to the annual financial statements, the airport operator shall provide a segment report for the segments set out in paragraph 1 letters a–e. In this report, the following information must be given for each segment and in total:
7 The accuracy of the segment report in accordance with paragraph 6 must be confirmed by a government-supervised auditing company as defined in Article 7 of the Auditor Oversight Act of 16 December 200514. In addition to this annual review carried out by the audit company, the FOCA may request the airport operator to have additional work carried out to review the segment report.
13 Amended by No I of the O of 14 June 2019, in force since 1 Aug. 2019 (AS 2019 2067).
1 Nella contabilità analitica, l’esercente dell’aeroporto dichiara separatamente i seguenti segmenti:
2 I proventi generati nei segmenti di cui al capoverso 1, inclusi quelli da trasferimenti dal parcheggio per veicoli stradali e dal settore non rilevante per le operazioni di volo nell’area lato volo dell’aeroporto (art. 34), e i proventi da compensazioni tra i segmenti sono contabilizzati singolarmente e in modo trasparente.
3 I proventi delle tasse aeroportuali devono essere indicati ripartendoli secondo le singole categorie di tasse di cui all’articolo 1 capoversi 2 e 3. Le tasse passeggeri devono essere suddivise tra passeggeri di trasferimento e passeggeri locali.
4 Per i segmenti di cui al capoverso 1, i seguenti costi sono contabilizzati separatamente, con indicazione anche di effetti una tantum rilevanti:
5 Se la procedura per determinare le tasse aeroportuali conformemente all’articolo 24 capoverso 2 è svolta separatamente per singoli gruppi di utenti, per questi ultimi i costi e i proventi di cui ai capoversi 1–4 sono contabilizzati separatamente.
6 Nell’allegato al conto annuale l’esercente dell’aeroporto presenta un rendiconto sui segmenti di cui al capoverso 1 lettere a–e. In esso deve illustrare i seguenti elementi per ciascun segmento e complessivamente:
7 L’esattezza del rendiconto sui segmenti di cui al capoverso 6 deve essere confermata da un’impresa di revisione sotto sorveglianza statale secondo l’articolo 7 della legge del 16 dicembre 200514 sui revisori. In aggiunta a questa verifica annuale condotta da un’impresa di revisione l’UFAC può chiedere all’esercente dell’aeroporto di affidare incarichi supplementari per il controllo del rendiconto sui segmenti.
13 Nuovo testo giusta il n. I dell’O del 14 giu. 2019, in vigore dal 1° ago. 2019 (RU 2019 2067).
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