784.401 Ordinance of 9 March 2007 on Radio and Television (RTVO)

784.401 Ordonnance du 9 mars 2007 sur la radio et la télévision (ORTV)

Art. 23 Advertising and sponsorship in the other journalistic services from SRG SSR

(Art. 14 para. 3 RTVA)

In the other journalistic services of SRG SSR that are required in addition to radio and television programme services to fulfil the programme service mandate and which are financed from radio and television fees (Art. 25 para. 3 let. b RTVA), advertising and sponsorship are not permitted, with the following exceptions:33

a.
sponsored programmes transmitted in the programme service which are also available on demand must be provided with the corresponding mention of the sponsor;
b.
programmes that are available on demand and which include split-screen advertising or virtual advertising may be provided unmodified;
c.
advertising and sponsorship are permitted in the teletext service. The advertising and sponsorship provisions of the RTVA and this Ordinance which apply to SRG SSR’s programme services are applicable, mutatis mutandis; details are set out in the licence;
d.
in the licence, other exceptions may be specified for programming which arise in cooperation with non-profit-making third parties, as well as with reference to self-advertising.

33 Amended by No I of the O of 25 May 2016, in force since 1 July 2016 (AS 2016 2151).

Art. 23 Publicité et parrainage dans les autres services journalistiques de la SSR

(art. 14, al. 3, LRTV)

Dans les autres services journalistiques qui, hormis les programmes de radio et de télévision, sont nécessaires à l’exécution du mandat et sont financés par la redevance de radio-télévision (art. 25, al. 3, let. b, LRTV), la publicité et le parrainage sont interdits, excepté dans les cas suivants:33

a.
les émissions parrainées qui ont été diffusées dans le programme et qui sont disponibles sur demande doivent être offertes avec la mention du parrain;
b.
les émissions contenant de la publicité sur écran partagé ou de la publicité virtuelle diffusées dans le programme et qui sont disponibles sur demande peuvent être offertes en l’état;
c.
la publicité et le parrainage sont admis dans le service de télétexte; sont applicables par analogie les dispositions sur la publicité et le parrainage de la LRTV et de la présente ordonnance valables pour les programmes de la SSR; les détails sont réglés dans la concession;
d.
la concession peut prévoir d’autres exceptions pour les offres issues d’une collaboration avec des organismes tiers sans but lucratif, ainsi qu’en matière d’autopromotion.

33 Nouvelle teneur selon le ch. I de l’O du 25 mai 2016, en vigueur depuis le 1er juil. 2016 (RO 2016 2151).

 

This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Ceci n’est pas une publication officielle. Seule la publication opérée par la Chancellerie fédérale fait foi. Ordonnance sur les publications officielles, OPubl.