1 In its cost accounting the airport operator must list the following segments separately:
2 Income generated in the segments listed in paragraph 1 must all be shown individually and transparently, including income from transfer payments from road vehicle parking and the airside sector not relevant to flight operations (Art. 34) and income from intersegmental invoicing.
3 Details of income from airport charges shall be subdivided into the individual categories of charges set out in Article 1 paragraphs 2 and 3. Passenger-related charges must be further divided into transfer passengers and local passengers.
4 The following costs must be shown separately for the segments set out in paragraph 1, and significant non-recurring effects must be indicated.
5 If the proceedings for setting airport charges as defined in Article 24 paragraph 2 are conducted separately for individual groups of users, the costs and income for the items in paragraphs 1–3 must be shown separately for these user groups.
6 In the notes to the annual financial statements, the airport operator shall provide a segment report for the segments set out in paragraph 1 letters a–e. In this report, the following information must be given for each segment and in total:
7 The accuracy of the segment report in accordance with paragraph 6 must be confirmed by a government-supervised auditing company as defined in Article 7 of the Auditor Oversight Act of 16 December 200514. In addition to this annual review carried out by the audit company, the FOCA may request the airport operator to have additional work carried out to review the segment report.
13 Amended by No I of the O of 14 June 2019, in force since 1 Aug. 2019 (AS 2019 2067).
1 Dans ses comptes, l’exploitant d’aéroport présente séparément les secteurs ci-après:
2 Les recettes générées par les secteurs visés à l’al. 1, y compris le transfert des recettes du stationnement des automobiles et du domaine extra-aéronautique côté piste (art. 34), ainsi que les recettes provenant des transferts intersectoriels, doivent être établies séparément et de manière transparente.
3 Les recettes provenant des redevances aéroportuaires doivent être présentées pour chaque catégorie de redevances mentionnée à l’art 1, al. 2 et 3. Les redevances par passager doivent en outre être ventilées entre les passagers en transfert et les passagers locaux.
4 Pour chacun des secteurs visés à l’al. 1, les coûts suivants doivent être détaillés, les éléments extraordinaires importants devant être indiqués:
5 Lorsque la procédure d’établissement des redevances aéroportuaires selon l’art. 24, al. 2, est menée séparément pour des catégories d’usagers spécifiques, les coûts et les recettes visés aux al. 1 à 4 qui sont imputables à ces catégories d’usagers doivent être établis séparément.
6 L’exploitant d’aéroport présente en annexe à ses comptes annuels les rapports sur les secteurs visés à l’al. 1, let. a à e. doivent y être détaillés les éléments suivants, présentés à la fois globalement et pour chaque secteur:
7 L’exactitude des informations figurant dans les rapports sur les secteurs visés à l’al. 6 doit être attestée par une entreprise de révision soumise à la surveillance de l’État selon l’art. 7 de la loi du 16 décembre 2005 sur la surveillance de la révision14. En plus de ce contrôle annuel effectué par une entreprise de révision, l’OFAC peut exiger que l’exploitant d’aéroport confie des mandats supplémentaires de contrôle des rapports sur les secteurs.
13 Nouvelle teneur selon le ch. I de l’O du 14 juin 2019, en vigueur depuis le 1er août 2019 (RO 2019 2067).
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