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Internal Law 6 Finance 64 Taxation

641.711 Verordnung vom 30. November 2012 über die Reduktion der CO2-Emissionen (CO2-Verordnung)

641.711 Ordinance of 30 November 2012 for the Reduction of CO2 Emissions (CO2 Ordinance)

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Art. 98a Rückerstattung für Betreiber von WKK-Anlagen, die weder am EHS teilnehmen noch einer Verminderungsverpflichtung unterliegen

1 Ein Betreiber von Anlagen, der weder am EHS teilnimmt noch einer Verminderungsverpflichtung unterliegt und der WKK-Anlagen nach Artikel 32a Absatz 1 des CO2-Gesetzes betreibt, erhält für jede WKK-Anlage, die je eine Feuerungswärmeleistung von mindestens 0.5 MW und höchstens 20 MW aufweist, auf Gesuch hin 60 Prozent der CO2-Abgabe auf den Brennstoffen, die zur Stromproduktion eingesetzt wurden, rückerstattet.

2 Der Betreiber von WKK-Anlagen hat Anspruch auf die Rückerstattung der restlichen 40 Prozent der CO2-Abgabe auf den Brennstoffen, die zur Stromproduktion eingesetzt wurden, wenn:

a.
er diesen Betrag für Massnahmen nach Artikel 32b Absatz 2 des CO2-Gesetzes einsetzt;
b.
die Massnahme wirksam der Steigerung der Energieeffizienz dient;
c.
er die Massnahmen nicht in einer Anlage, deren Betreiber eine Verminderungsverpflichtung eingegangen ist oder der am EHS teilnimmt, umsetzt;
d.
er die Wirkung der Massnahmen nicht anderweitig geltend macht; und
e.
er die Massnahmen innerhalb von drei Folgejahren umsetzt.
3 Das BAFU kann die Frist nach Absatz 2 Buchstabe e auf Gesuch hin um zwei Jahre erstrecken.

286 Eingefügt durch Ziff. I der V vom 1. Nov. 2017 (AS 2017 6753). Fassung gemäss Ziff. I der V vom 13. Nov. 2019, in Kraft seit 1. Jan. 2020 (AS 2019 4335).

Art. 98b

1 CHP plant operators that are neither participating in the ETS nor subject to a reduction obligation shall submit the application for a refund for the attention of the enforcement authority by 30 June. In particular, it must contain:289

a.
the quantity of taxed fuels used for electricity production, calculated on the basis of the annual quantity of electricity shown on the guarantee of origin and of the calorific value of the energy source used;
b.
the proof of origin in accordance with Article 9 paragraph 1 EnA290;
c.
information on the rated thermal input;
d.
the monitoring report;
e.
information on the annual development of the CO2 emissions resulting from the measured production of electricity;
f.
confirmation from the local canton that the Ordinance on Air Pollution Control has been complied with;
g.
information on planned measures;
h. and i.291 ...
j.292
confirmation that thermal fuels on which the levy was paid were used to operate the CHP plants, together with details of the CO2 levy rate applied.

2 The FOEN shall specify the form of the application.

3 It shall check compliance with the requirements specified in paragraph 1 letters a–g and forward the application to the FOCBS for a decision.

3bis Invoices for the CO2 levy paid must be submitted to the FOCBS if it so requests.293

4 The monitoring report referred to in paragraph 1 letter d shall in particular contain information on the development of CO2 emissions resulting from electricity production and a description of the measures and investments implemented. The FOEN specifies the form of the report.

287 Inserted by No I of the O of 1 Nov. 2017, in force since 1 Jan. 2018 (AS 2017 6753).

288 Amended by No I of the O of 13 Nov. 2019, in force since 1 Jan. 2020 (AS 2019 4335).

289 Amended by No I of the O of 25 Nov. 2020, in force since 1 Jan. 2021 (AS 2020 6081).

290 SR 730.0

291 Repealed by No I of the O of 25 Nov. 2020, with effect from 1 Jan. 2021 (AS 2020 6081).

292 Amended by No I of the O of 25 Nov. 2020, in force since 1 Jan. 2021 (AS 2020 6081).

293 Inserted by No I of the O of 25 Nov. 2020, with effect from 1 Jan. 2021 (AS 2020 6081).

 

Dies ist keine amtliche Veröffentlichung. Massgebend ist allein die Veröffentlichung durch die Bundeskanzlei.
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