1 If the average CO2 emissions of the fleet of new vehicles of a large-scale importer exceed the individual target, then the SFOE shall impose a penalty.99
2 Emissions exceeding the individual target are rounded down to the nearest tenth of a gram of CO2/km to calculate the penalty.
3 If a large-scale importer fails to pay the penalty on time, he or she shall owe default interest. The Federal Department of Finance (FDF) shall fix the interest rate.100
4 …101
99 Amended by No I of the O of 24 Nov. 2021, in force since 1 Jan. 2022 (AS 2021 859).
100 Amended by No I of the O of 4 May 2022, in force since 1 June 2022 (AS 2022 311).
101 Repealed by No I of the O of 24 Nov. 2021, with effect from 1 Jan. 2022 (AS 2021 859).
1 Se le emissioni medie di CO2 di un parco veicoli nuovi di un grande importatore superano l’obiettivo individuale, l’UFE ordina la sanzione.100
2 Ai fini del calcolo della sanzione le emissioni che superano l’obiettivo individuale vengono arrotondate per difetto al precedente decigrammo di CO2/km.
3 Se non paga la sanzione entro il termine stabilito, il grande importatore deve un interesse di mora. Il Dipartimento federale delle finanze (DFF) ne stabilisce il tasso.101
4 ... 102
100 Nuovo testo giusta il n. I dell’O del 24 nov. 2021, in vigore dal 1° gen. 2022 (RU 2021 859).
101 Nuovo testo giusta il n. I dell’O del 4 mag. 2022, in vigore dal 1° giu. 2022 (RU 2022 311).
102 Abrogato dal n. I dell’O del 24 nov. 2021con effetto dal 1° gen. 2022 (RU 2021 859).
This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.