420.2 Federal Act of 17 June 2016 on the Swiss Innovation Agency (Innosuisse Act, SIAA)

420.2 Legge federale del 17 giugno 2016 sull'Agenzia svizzera per la promozione dell'innovazione (Legge su Innosuisse, LASPI)

Art. 6 Board of Directors: position, election, structure and vested interests

1 The Board of Directors is the highest decision-making body. It consists of 5-7 members from science and industry who are specialised in supporting innovation.

2 The Federal Council periodically elects the Chairman and members of the Board of Directors for a 4–year term of office. It may re-elect them. No member of the Board of Directors may remain in office for more than 8 years. The Chairman may not remain in office for more than 12 years, including the amount of time spent as a member of the Board of Directors. The Federal Council may dismiss members of the Board of Directors if there are important grounds to do so.8

3 Nominees for election to the Board of Directors must disclose their vested interests to the Federal Council.

4 The members of the Board of Directors must perform their tasks and duties with due care and must safeguard the interests of Innosuisse in good faith. They must disclose their vested interests.

5 The Board of Directors shall take organisational precautions to protect Innosuisse interests and avoid conflicts of interest.

6 The Federal Council shall decide the fees and other contractual terms for members of the Board of Directors. The contract between the members of the Board of Directors and Innosuisse is governed by public law.

7 The members of the Board of Directors shall keep the Board of Directors abreast of any changes to their vested interests. The latter shall provide the Federal Council with an update on the vested interests situation in the annual report. If a given vested interest is incompatible with Board of Directors membership and if the member fails to divest himself or herself of the conflicting vested interest, then the Board of Directors shall ask the Federal Council to dismiss this member.

8 The members of the Board of Directors are obliged to maintain confidentiality regarding official matters both during and after their term of office on the Board of Directors.

8 Second and fourth sentences amended by the Annex to the FA of 17 Dec. 2021 (Changes in the Funding of Innovation), in force since 1 Jan. 2023 (AS 2022 221; BBl 2021 480).

Art. 6 Consiglio d’amministrazione: statuto, nomina, organizzazione e relazioni d’interesse

1 Il consiglio d’amministrazione è l’organo direttivo supremo di Innosuisse. Si compone di 5–7 membri del mondo scientifico ed economico esperti in materia di promozione dell’innovazione.

2 Il Consiglio federale nomina i membri del consiglio d’amministrazione e ne designa il presidente. Esso li nomina periodicamente per un mandato di quattro anni, rinnovabile. La durata del mandato di un membro del consiglio d’amministrazione è limitata a otto anni, quello del presidente a 12 anni, tenuto conto di un eventuale mandato svolto in quanto membro del consiglio d’amministrazione. Il Consiglio federale può revocare il mandato a membri del consiglio d’amministrazione per gravi motivi.8

3 I candidati alla nomina nel consiglio d’amministrazione devono dichiarare al Consiglio federale le loro relazioni d’interesse.

4 I membri del consiglio d’amministrazione adempiono i loro compiti e obblighi con la massima diligenza e tutelano in buona fede gli interessi di Innosuisse. Devono dichiarare le loro relazioni d’interesse.

5 Il consiglio d’amministrazione adotta le misure organizzative necessarie a tutelare gli interessi di Innosuisse e a prevenire conflitti d’interesse.

6 Il Consiglio federale stabilisce gli onorari dei membri del consiglio d’amministrazione e le altre condizioni contrattuali. Il contratto stipulato dai membri del consiglio d’amministrazione con Innosuisse è retto dal diritto pubblico.

7 I membri del consiglio d’amministrazione comunicano senza indugio al medesimo eventuali cambiamenti nelle loro relazioni d’interesse. Il consiglio d’amministrazione ne informa il Consiglio federale nel suo rapporto di gestione annuale. Se una relazione d’interesse è incompatibile con l’appartenenza al consiglio d’amministrazione e il membro in questione persiste nel mantenerla, il consiglio d’amministrazione ne chiede la revoca al Consiglio federale.

8 I membri del consiglio d’amministrazione sono tenuti al segreto d’ufficio durante il mandato e anche dopo la cessazione dello stesso.

8 Nuovo testo del secondo, terzo e quarto per. giusta l’all. della LF del 17 dic. 2021 (Modifiche in materia di promozione dell’innovazione), in vigore dal 1° gen. 2023 (RU 2022 221; FF 2021 480).

 

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