1 Persons with a short stay permit or a residence permit who would like to relocate their place of residence to another canton must apply for the appropriate permit from the new canton beforehand.
2 Persons with a residence permit are entitled to move to another canton provided they are not unemployed and there are no grounds for revocation in terms of Article 62 paragraph 1.
3 Persons with a settlement permit are entitled to move to another canton, provided there are no grounds for revocation in terms of Article 63.
4 No permit is required for a temporary stay in another canton.
1 Il titolare di un permesso di soggiorno di breve durata o di dimora che intende trasferire la propria residenza in un altro Cantone deve richiedere dapprima il permesso dal nuovo Cantone.
2 Il titolare di un permesso di dimora ha diritto di cambiare Cantone se non è disoccupato e non sussistono motivi di revoca secondo l’articolo 62 capoverso 1.
3 Il titolare di un permesso di domicilio ha diritto di cambiare Cantone se non sussistano motivi di revoca secondo l’articolo 63.
4 Per soggiornare temporaneamente in un altro Cantone non è necessario alcun permesso.
This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.