641.711 Ordinance of 30 November 2012 for the Reduction of CO2 Emissions (CO2 Ordinance)

641.711 Ordonnance du 30 novembre 2012 sur la réduction des émissions de CO2 (Ordonnance sur le CO2)

Art. 17f Applicable test and correlation procedures and target values in accordance with Article 10 paragraphs 1 and 2 of the CO2 Act

1 The following test and correlation procedures are used to determine the target values under Article 10 paragraphs 1 and 2 of the CO2 Act:

a.
the worldwide harmonised test procedure for light-duty vehicles in accordance with Annex XXI of Regulation (EU) 2017/115174 (WLTP);
b.
the test and correlation procedures in accordance with Annex I of Implementing Regulation (EU) 2017/115275;
c.
the test and correlation procedures in accordance with Annex I of Implementing Regulation 2017/115376.

2 Pursuant to the test and correlation procedures in accordance with paragraph 1, the following target values correspond to those under Article 10 paragraphs 1 and 2 of the CO2 Act:

a.
for cars: 118 grams CO2/km;
b.
for vans and light articulated vehicles: 186 grams CO2/km.

73 Originally Art. 17b. Inserted by No I of the O of 25 Nov. 2020, in force since 1 Jan. 2021 (AS 2020 6081).

74 Commission Regulation (EU) No 2017/1151 of 1 June 2017 supplementing Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information, amending Directive 2007/46/EC of the European Parliament and of the Council, Commission Regulation (EC) No 692/2008 and Commission Regulation (EU) No 1230/2012 and repealing Commission Regulation (EC) No 692/2008, OJ L 175 of 7.7.2017, p. 1; last amended by Regulation (EU) 2020/49, OJ L 17 of 22.1.2020, p. 1.

75 Commission Implementing Regulation (EU) 2017/1152 of 2 June 2017 setting out a methodology for determining the correlation parameters necessary for reflecting the change in the regulatory test procedure with regard to light commercial vehicles and amending Implementing Regulation (EU) No 293/2012, OJ L 175 of 7.7.2017, p. 644; last amended by Commission Implementing Regulation (EU) 2019/1839, OJ L 282 of 4.11.2019, p. 1.

76 Commission Implementing Regulation (EU) 2017/1153 of 2 June 2017 setting out a methodology for determining the correlation parameters necessary for reflecting the change in the regulatory test procedure and amending Regulation (EU) No 1014/2010, OJ L 175 of 7.7.2017, p. 679; last amended by Commission Implementing Regulation (EU) 2019/1840, OJ L 282 of 4.11.2019, p. 9.

Art. 17f et valeurs cibles visées à l’art. 10, al. 1 et 2, de la loi sur le CO2

1 Les valeurs cibles visées à l’art. 10, al. 1 et 2, de la loi sur le CO2 sont déterminées au moyen des procédures de corrélation et d’essai suivantes:

a.
la procédure d’essai mondiale harmonisée pour les voitures particulières et véhicules utilitaires légers selon le règlement (UE) 2017/115171 (WLTP);
b.
les procédures de corrélation et d’essai établies à l’annexe I du règlement d’exécution (UE) 2017/115272;
c.
les procédures de corrélation et d’essai établies à l’annexe I du règlement d’exécution (UE) 2017/115373.

2 En application des procédures de corrélation et d’essai visées à l’al. 1, les valeurs cibles suivantes correspondent à celles visées à l’art. 10, al. 1 et 2, de la loi sur le CO2:

a.
pour les voitures de tourisme: 118 grammes CO2/km;
b.
pour les voitures de livraison et les tracteurs à sellette légers: 186 grammes CO2/km.

70 Anciennement art. 17b. Introduit par le ch. I de l’O du 25 nov. 2020, en vigueur depuis le 1er janv. 2021 (RO 2020 6081).

71 Règlement (UE) 2017/1151 de la Commission du 1er juin 2017 complétant le règlement (CE) no 715/2007 du Parlement européen et du Conseil relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules, modifiant la directive 2007/46/CE du Parlement européen et du Conseil, le règlement (CE) no 692/2008 de la Commission et le règlement (UE) no 1230/2012 de la Commission et abrogeant le règlement (CE) no 692/2008 de la Commission, JO L175 du 7.7.2017, p. 1; modifié en dernier lieu par le règlement (UE) 2020/49, JO L 17 du 22.1.2020, p. 1.

72 Règlement d’exécution (UE) 2017/1152 de la Commission du 2 juin 2017 établissant une méthode de détermination des paramètres de corrélation nécessaires pour tenir compte de la modification de la procédure d’essai réglementaire en ce qui concerne les véhicules utilitaires légers et modifiant le règlement d’exécution (UE) no 293/2012, JO L 175 du 7.7.2017, p. 644; modifié en dernier lieu par le règlement d’exécution (UE) 2019/1839, JO L 282 du 4.11.2019, p. 1.

73 Règlement d’exécution (UE) 2017/1153 de la Commission du 2 juin 2017 établissant une méthode de détermination des paramètres de corrélation nécessaires pour tenir compte de la modification de la procédure d’essai réglementaire et modifiant le règlement (UE) no 1014/2010, JO L 175 du 7.7.2017, p. 679; modifié en dernier lieu par le règlement d’exécution (UE) 2019/1840, JO L 282 du 4.11.2019, p. 9.

 

This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Ceci n’est pas une publication officielle. Seule la publication opérée par la Chancellerie fédérale fait foi. Ordonnance sur les publications officielles, OPubl.