641.71 Federal Act of 23 December 2011 on the Reduction of CO2 Emissions (CO2 Act)

641.71 Loi fédérale du 23 décembre 2011 sur la réduction des émissions de CO2 (Loi sur le CO2)

Art. 10 Principle

1 The CO2 emissions from passenger cars that are registered for the first time must be reduced to an average of 130 g CO2/km by the end of 2015 and to an average of 95 g CO2/km by the end of 2020.

2 The CO2 emissions from vans and articulated vehicles with a total weight of no more than 3.50 t (light articulated vehicles) that are registered for the first time must be reduced to an average of 147 g CO2/km by the end of 2020.

3 For this purpose, any importer or manufacturer of vehicles under paragraphs 1 and 2 (referred to below as “vehicles”) must reduce the average CO2 emissions of the vehicles that it imports into or manufactures in Switzerland that are registered for the first time in the reference year in accordance with its individual target (Art. 11).

4 The targets in paragraphs 1 and 2 are based on the current customary measurement methods. In the event of a change in the measurement methods, the Federal Council shall specify in the implementing provisions the targets that correspond to the targets in these paragraphs. It shall indicate the applicable measurement methods, taking account of the European Union regulations.16

16 Inserted by No I 2 of the FA of 20 Dec. 2019 on the Extension of the Time Limit for Tax Relief for Natural Gas, Liquid Gas and Biogenic Fuels and on the Amendment of the Federal Act on the Reduction of CO2 Emissions, in force since 1 Jan. 2021 (AS 2020 1269; BBl 2019 5679 5813).

Art. 10 Principe

1 Les émissions de CO2 des voitures de tourisme mises en circulation pour la première fois doivent être réduites, d’ici à fin 2015, à 130 g de CO2/km en moyenne, et d’ici à fin 2020, à 95 g de CO2/km en moyenne.

2 Les émissions de CO2 des voitures de livraison et des tracteurs à sellette d’un poids total allant jusqu’à 3,50 t (tracteurs à sellette légers) mis en circulation pour la première fois sont réduites en moyenne à 147 g de CO2/km d’ici à fin 2020.

3 Afin d’atteindre ces buts, chaque importateur et chaque constructeur de véhicules visés aux al. 1 et 2 (ci-après: véhicules) est tenu de réduire, conformément à sa valeur cible spécifique (art. 11), les émissions moyennes de CO2 des véhicules qu’il a importés ou construits en Suisse et qui ont été mis en circulation pour la première fois au cours de l’année considérée.

4 Les valeurs cibles visées aux al. 1 et 2 se basent sur les méthodes de mesure utilisées jusqu’ici. En cas de changement de méthode, le Conseil fédéral fixe dans les dispositions d’exécution les valeurs cibles correspondant à celles visées dans ces alinéas. Il désigne les méthodes de mesure à utiliser et tient compte des réglementations de l’Union européenne.16

16 Introduit par le ch. I 2 de la LF du 20 déc. 2019 sur la reconduction des allégements fiscaux accordés pour le gaz naturel, le gaz liquide et les biocarburants et sur la modification de la loi sur le CO2, en vigueur depuis le 1er janv. 2021 (RO 2020 1269; FF 2019 5451, 5575).

 

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