784.401 Ordinance of 9 March 2007 on Radio and Television (RTVO)

784.401 Radio- und Fernsehverordnung vom 9. März 2007 (RTVV)

Art. 23 Advertising and sponsorship in the other journalistic services from SRG SSR

(Art. 14 para. 3 RTVA)

In the other journalistic services of SRG SSR that are required in addition to radio and television programme services to fulfil the programme service mandate and which are financed from radio and television fees (Art. 25 para. 3 let. b RTVA), advertising and sponsorship are not permitted, with the following exceptions:33

a.
sponsored programmes transmitted in the programme service which are also available on demand must be provided with the corresponding mention of the sponsor;
b.
programmes that are available on demand and which include split-screen advertising or virtual advertising may be provided unmodified;
c.
advertising and sponsorship are permitted in the teletext service. The advertising and sponsorship provisions of the RTVA and this Ordinance which apply to SRG SSR’s programme services are applicable, mutatis mutandis; details are set out in the licence;
d.
in the licence, other exceptions may be specified for programming which arise in cooperation with non-profit-making third parties, as well as with reference to self-advertising.

33 Amended by No I of the O of 25 May 2016, in force since 1 July 2016 (AS 2016 2151).

Art. 23 Werbung und Sponsoring im übrigen publizistischen Angebot der SRG


(Art. 14 Abs. 3 RTVG)

Im übrigen publizistischen Angebot der SRG, das neben den Radio- und Fernsehprogrammen zur Erfüllung des Programmauftrags notwendig ist und aus der Abgabe für Radio und Fernsehen finanziert wird (Art. 25 Abs. 3 Bst. b RTVG), sind Werbung und Sponsoring unzulässig, mit folgenden Ausnahmen:33

a.
Im Programm ausgestrahlte gesponserte Sendungen, die zum Abruf bereitgehalten werden, müssen mit der dazugehörigen Sponsornennung angeboten werden.
b.
Sendungen, die zum Abruf bereitgehalten werden und Werbung auf geteiltem Bildschirm oder virtuelle Werbung enthalten, dürfen unverändert angeboten werden.
c.
Im Teletextdienst sind Werbung und Sponsoring zugelassen. Es gelten sinngemäss die für die Programme der SRG anwendbaren Werbe- und Sponsoringbestimmungen des RTVG und dieser Verordnung; Einzelheiten werden in der Konzession geregelt.
d.
In der Konzession können weitere Ausnahmen vorgesehen werden für Angebote, die in Zusammenarbeit mit nicht gewinnorientierten Dritten entstehen, sowie bezüglich Eigenwerbung.

33 Fassung gemäss Ziff. I der V vom 25. Mai 2016, in Kraft seit 1. Juli 2016 (AS 2016 2151).

 

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