784.40 Federal Act of 24 March 2006 on Radio and Television (RTVA)

784.40 Bundesgesetz vom 24. März 2006 über Radio und Fernsehen (RTVG)

Art. 10 Bans on advertising

1 Advertising for the following is prohibited:

a.
tobacco goods;
b.19
alcoholic beverages which are subject to the Alcohol Act of 21 June 193220; the Federal Council shall impose further restrictions for the protection of health and young people;
c.21
...
d.
political parties, persons holding political office or candidates for such offices and matters which are the subject of a popular vote;
e.
religious beliefs and the institutions and persons representing them.

2 The following are prohibited:

a.
advertising for therapeutic products in accordance with the Federal Act of 15 December 200022 on Therapeutic Products;
b.
sales offers for therapeutic products and medical treatments.

3 Surreptitious advertising and subliminal advertising are prohibited.

4 Advertising which:

a.
disparages religious or political convictions;
b.
is misleading or unfair;
c.
encourages behaviour prejudicial to health, the environment or personal safety.
is prohibited.

5The Federal Council may prohibit other advertising in order to protect health and young people.

19 Amended by No I of the Federal Act of 25 Sept. 2009, in force since 1 Feb. 2010 (AS 2010 371; BBl 2008 9105).

20 SR 680

21 Repealed by No I of the Federal Act of 25 Sept. 2009, with effect from 1 Feb. 2010 (AS 2010 371; BBl 2008 9105).

22 SR 812.21

Art. 10 Werbeverbote

1 Unzulässig ist Werbung für:

a.
Tabakwaren;
b.19
alkoholische Getränke, die dem Alkoholgesetz vom 21. Juni 193220 unterstehen; der Bundesrat erlässt zum Schutz der Gesundheit und der Jugend weitere Einschränkungen;
c.21
...
d.
politische Parteien, für Personen, die politische Ämter innehaben oder dafür kandidieren sowie für Themen, welche Gegenstand von Volksabstimmungen sind;
e.
religiöse Bekenntnisse und die sie vertretenden Institutionen und Personen.

2 Unzulässig sind:

a.
Werbung für Heilmittel nach Massgabe des Heilmittelgesetzes vom 15. Dezember 200022;
b.
Verkaufsangebote für sämtliche Heilmittel und medizinischen Behandlungen.

3 Unzulässig sind Schleichwerbung und unterschwellige Werbung.

4 Unzulässig ist Werbung, welche:

a.
religiöse oder politische Überzeugungen herabmindert;
b.
irreführend oder unlauter ist;
c.
zu einem Verhalten anregt, welches die Gesundheit, die Umwelt oder die persönliche Sicherheit gefährdet.

5 Der Bundesrat kann zum Schutz der Gesundheit und der Jugend weitere Werbesendungen als unzulässig erklären.

19 Fassung gemäss Ziff. I des BG vom 25. Sept. 2009, in Kraft seit 1. Febr. 2010 (AS 2010 371; BBl 2008 9105).

20 SR 680

21 Aufgehoben durch Ziff. I des BG vom 25. Sept. 2009, mit Wirkung seit 1. Febr. 2010 (AS 2010 371; BBl 2008 9105).

22 SR 812.21

 

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