1 Uschenavant chʼina multa na po betg vegnir incassada, la transfurma il derschader en arrest, en cas da giuvenils en fermanza. La multa pervia dʼina violaziun da lʼurden na po betg vegnir transfurmada.
2 Per il chasti da transfurmaziun po il derschader conceder lʼexecuziun cundiziunada dal chasti sut las premissas da lʼartitgel 41 dal Cudesch penal7 u excluder la transfurmaziun, schʼil sentenzià cumprova chʼel nʼè – senza esser sez la culpa – betg en cas da pajar la multa. Lʼexclusiun da la transfurmaziun u la concessiun da lʼexecuziun cundiziunada dal chasti nʼè dentant betg admissibla, schʼil sentenzià ha commess intenziunadamain la cuntravenziun e schʼi nʼèn – il mument chʼil malfatg è vegnì commess – betg anc passads 5 onns, dapi chʼel è vegnì sentenzià pervia dʼina cuntravenziun cunter la medema lescha administrativa e questa cuntravenziun nʼera betg mo ina violaziun da lʼurden.
3 En cas dʼina transfurmaziun vegnan 30 francs quintads sco in di arrest u fermanza, ma il chasti da transfurmaziun na dastga betg durar pli ditg che 3 mais. Schʼi èn vegnidas pajadas ratas, reducescha il derschader il chasti da transfurmaziun en la proporziun tranter questas ratas e la summa da lʼentira multa.
4 Sche la multa vegn pajada, suenter chʼella è vegnida transfurmada, scada il chasti da transfurmaziun, uschenavant che quel nʼè betg anc vegnì exequì.
1 La multa che non può essere riscossa è, dal giudice, commutata in arresto ovvero, se si tratta di adolescenti, in carcerazione. La multa per inosservanza di prescrizioni d’ordine non è soggetta a commutazione.
2 Il giudice può escludere la commutazione in quanto il condannato gli abbia fornito la prova che si trova, senza sua colpa, nell’impossibilità di pagare la multa. Tuttavia, l’esclusione della commutazione non è ammissibile se il condannato ha commesso intenzionalmente l’infrazione e se, nei cinque anni precedenti l’azione punibile, è stato condannato per un’infrazione contro la stessa legge amministrativa, esclusa la semplice inosservanza di prescrizioni d’ordine.7
3 Nel caso di commutazione, un giorno d’arresto o di carcerazione è ragguagliato a 30 franchi; la durata della pena da commutazione non può però superare i tre mesi. Se alcune rate sono state pagate, la pena è ridotta dal giudice nella proporzione esistente fra le rate suddette e l’importo totale della multa.
4 La multa pagata dopo la commutazione estingue la pena da commutazione in quanto questa non sia stata ancora eseguita.
7 Nuovo testo giusta l’all. n. II 6 della LF del 15 giu. 2018 sugli istituti finanziari, in vigore dal 1° gen. 2020 (RU 2018 5247, 2019 4631; FF 2015 7293).
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.