1 SERI shall task the SNSF with checking the feasibility of suggested programmes and developing programme concepts.
2 For business-related research topics, the SNSF shall ensure the participation of Innosuisse in the development of programme concepts.
3 SERI may, in special cases, specifically for themes of current relevance that serve Swiss national interests, in response to mandates from the Federal Council or the Federal Department of Economic Affairs, Education and Research (EAER), in departure from procedures under Article 4 paragraphs 2 and 3, directly task the SNSF with conducting a feasibility study and developing a programme concept. With this aim it shall share the questions and other guidelines for the programme in question with the SNSF.
8 Amended by No I of the O of 26 Oct. 2022, in force since 1 Jan. 2023 (AS 2022 699).
1 La SEFRI incarica il FNS di verificare la fattibilità delle proposte di programma e di elaborare i concetti di programma.
2 Per i temi di ricerca vicini all’economia il FNS garantisce la partecipazione di Innosuisse alla redazione dei concetti di programma.
3 In casi specifici, segnatamente di fronte a temi d’attualità rilevanti per la società e d’importanza nazionale, su mandato del Consiglio federale o del Dipartimento federale dell’economia, della formazione e della ricerca (DEFR) e in deroga alla procedura di cui all’articolo 4 capoversi 2 e 3, la SEFRI può incaricare direttamente il FNS di verificare la fattibilità e di redigere un concetto di programma. A tale scopo la SEFRI comunica al FNS le problematiche e le ulteriori disposizioni relative al programma oggetto di verifica.
8 Nuovo testo giusta il n. I dell’O del 26 ott. 2022, in vigore dal 1° gen. 2023 (RU 2022 699).
This document is not an official publication. Only the publication of the Federal Chancellery is legally binding.
Il presente documento non è una pubblicazione ufficiale. Fa unicamente fede la pubblicazione della Cancelleria federale. Ordinanza sulle pubblicazioni ufficiali, OPubl.