946.15 Ordinance of 1 May 2013 on the Organisation of the National Contact Point for the OECD Guidelines for Multinational Enterprises and on its Advisory Board (NCPO-OECD)

946.15 Ordonnance du 1er mai 2013 sur l'organisation du Point de contact national pour les Principes directeurs de l'OCDE à l'intention des entreprises multinationales et sur sa commission consultative (OPCN-OCDE)

Art. 1 Tasks

1 The National Contact Point for the OECD2 Guidelines for Multinational Enterprises (NCP) promotes in terms of Clause I.11 of the OECD Guidelines of 25 May 20113 for Multinational Enterprises (OECD Guidelines) the implementation of the Guidelines by international enterprises that have their registered office or a permanent establishment in Switzerland.

2 It has the following tasks in particular:

a.
It promotes awareness and the dissemination of the OECD Guidelines.
b.
It accepts submissions raising specific instances regarding possible violations by companies of the OECD Guidelines and mediates between the parties.
c.
It responds to enquiries about the OECD Guidelines.

2 Organisation for Economic Co-operation and Development

3 OECD Declaration of 25 May 2011; www.oecd.org > Topics > Industry and Entrepreneurship > Guidelines for Multinational Enterprises; a German translation is available in the report of 11 January 2012 on foreign economic policy 2011, BBl 2012 827, here 938.

Art. 1 Tâches

1 Le Point de contact national pour les Principes directeurs de l’OCDE2 à l’intention des entreprises multinationales (PCN) a pour tâche de promouvoir, aux termes du point I.11 des Principes directeurs du 25 mai 2011 de l’OCDE à l’intention des entreprises multinationales3 (Principes directeurs de l’OCDE), la mise en œuvre de ces principes par les entreprises actives sur le plan international ayant leur siège ou leur établissement en Suisse.

2 Il a en particulier les tâches suivantes:

a.
faire connaître et diffuser les Principes directeurs de l’OCDE;
b.
traiter les demandes d’examen de violations présumées des Principes directeurs de l’OCDE par des entreprises et agir comme médiateur entre les parties;
c.
répondre aux demandes de renseignements sur les Principes directeurs de l’OCDE.

2 Organisation de coopération et de développement

3 Déclaration du Conseil de l’OCDE au niveau ministériel du 25.5.2011; www.ocde.org > Thèmes > Industrie et entrepreneuriat > Principes directeurs à l’intention des entreprises multinationales. Le texte est reproduit dans le rapport du 11.1.2012 sur la politique économique extérieure 2011 (FF 2012 675 787).

 

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