1 If the average CO2 emissions of the fleet of new vehicles of a large-scale importer exceed the individual target, then the SFOE shall impose a penalty.99
2 Emissions exceeding the individual target are rounded down to the nearest tenth of a gram of CO2/km to calculate the penalty.
3 If a large-scale importer fails to pay the penalty on time, he or she shall owe default interest. The Federal Department of Finance (FDF) shall fix the interest rate.100
4 …101
99 Amended by No I of the O of 24 Nov. 2021, in force since 1 Jan. 2022 (AS 2021 859).
100 Amended by No I of the O of 4 May 2022, in force since 1 June 2022 (AS 2022 311).
101 Repealed by No I of the O of 24 Nov. 2021, with effect from 1 Jan. 2022 (AS 2021 859).
1 Si les émissions moyennes de CO2 d’un parc de véhicules neufs d’un grand importateur dépassent la valeur cible spécifique, l’OFEN prononce une sanction.96
2 Si les émissions dépassent la valeur cible spécifique, le nombre de grammes de CO2/km est arrondi au dixième de gramme inférieur lors du calcul de la sanction.
3 Si le grand importateur ne paie pas la sanction dans les délais, il doit acquitter un intérêt moratoire. Le Département fédéral des finances (DFF) en fixe le taux.97
4 …98
96 Nouvelle teneur selon le ch. I de l’O du 24 nov. 2021, en vigueur depuis le 1er janv. 2022 (RO 2021 859).
97 Nouvelle teneur selon le ch. I de l’O du 4 mai 2022, en vigueur depuis le 1er juin 2022 (RO 2022 311).
98 Abrogé par le ch. I de l’O du 24 nov. 2021, avec effet au 1er janv. 2022 (RO 2021 859).
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