958.11 Ordinance of 25 November 2015 on Financial Market Infrastructures and Market Conduct in Securities and Derivatives Trading (Financial Market Infrastructure Ordinance, FinMIO)

958.11 Verordnung vom 25. November 2015 über die Finanzmarktinfrastrukturen und das Marktverhalten im Effekten- und Derivatehandel (Finanzmarktinfrastrukturverordnung, FinfraV)

Art. 50 Liquidity

(Art. 52 FinMIA)

1 The following are deemed to constitute liquidity in a currency as set out in Article 52 paragraph 1 FinMIA:

a.
cash balances in this currency with a central bank or a creditworthy financial institution;
b.
cash balances in other currencies that can be converted into this currency in a timely manner through foreign exchange transactions;
c.
contractually committed and approved unsecured lines of credit in this currency with a creditworthy financial institution that can be used without any further credit decision;
d.
collateral in accordance with Article 49 FinMIA and assets that can be converted into cash in this currency in a timely manner through sales;
e.
collateral in accordance with Article 49 FinMIA and assets that can be converted into cash in this currency in a timely manner by means of contractually committed and secured lines of credit or contractually committed repo lines with central banks or creditworthy financial institutions.

2 The central counterparty shall regularly review compliance with the requirements set out in Article 52 paragraph 1 FinMIA under various stress scenarios. In doing so, it shall apply collateral discounts (haircuts) to the liquidity that would be appropriate even under extreme but plausible market conditions. It shall diversify its sources of liquidity.

3 The investment strategy of the central counterparty must be in harmony with its risk management strategy. It must avoid concentration risks.

Art. 50 Liquidität

(Art. 52 FinfraG)

1 Als Liquidität in einer Währung nach Artikel 52 Absatz 1 FinfraG gelten:

a.
Barguthaben in dieser Währung bei einer Zentralbank oder einem kreditwürdigen Finanzinstitut;
b.
Barguthaben in anderen Währungen, die sich mit Devisengeschäften rechtzeitig in diese Währung konvertieren lassen;
c.
vertraglich vereinbarte, bewilligte und ohne weiteren Kreditentscheid benutzbare unbesicherte Limiten (Kreditlinien) in dieser Währung bei einem kreditwürdigen Finanzinstitut;
d.
die Sicherheiten gemäss Artikel 49 FinfraG und Vermögenswerte, die sich rechtzeitig durch Verkauf in Barguthaben in dieser Währung umwandeln lassen;
e.
die Sicherheiten gemäss Artikel 49 FinfraG und Vermögenswerte, die sich rechtzeitig bei Zentralbanken oder kreditwürdigen Finanzinstituten mit vertraglich vereinbarten besicherten Kreditlimiten oder mit vertraglich vereinbarten Repolimiten in Barguthaben dieser Währung umwandeln lassen.

2 Die zentrale Gegenpartei prüft regelmässig die Einhaltung der Anforderungen gemäss Artikel 52 Absatz 1 FinfraG unter verschiedenen Stressszenarien. Dabei wendet sie auf die Liquidität Sicherheitsabschläge an, die auch unter extremen, aber plausiblen Marktbedingungen angemessen sind. Sie diversifiziert ihre Liquiditätsgeber.

3 Die Anlagestrategie der zentralen Gegenpartei muss im Einklang mit ihrer Risikomanagementstrategie stehen. Sie hat Klumpenrisiken zu vermeiden.

 

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